top of page
  • תמונת הסופר/תאינהאוס הנדסה

ביקורת מבנים - בדיקה הנדסית לאיתור ליקויים במבנים

בדיקה הנדסית מקדימה לאיתור ליקויי בניה

בשנים האחרונות בישראל התפתח תחום ביקורת המבנים והיום כל הרוכש נכס יודע שיש לשכור איש מקצוע ולקבל חוות דעת מקדימה עליו. לא כך היה הדבר בעבר, אנשים קנו נכסים מבלי לבדוק אותם תחילה והתוצאה הייתה עגומה. לאחר שהרוכש שילם ממיטב כספו וקיבל בתמורה את הדירה, למרות שלעין בלתי מזוינת היא נראתה נהדר, לאחר כמה זמן החלו להתגלות הבעיות. כמובן שלבסוף גילו הרוכשים, כי בעל הנכס הקודם הסתיר מהם את הליקויים בדירה וכעת התיקון עשוי לעלות כסף רב.

ביקורת מבנים מקדימה של הנכס עשוי היה לחסוך כסף רב לרוכש אילו רק היה משתמש בשירות, ומגיע למוכר עם עם דו"ח מסודר ומקצועי ולבקש כי הם יתוקנו טרם המכירה. באם לא היה מסכים המוכר לתקנם הרי ויכלו הרוכשים המיועדים לבקש הנחה בקניית הנכס ולחסוך לעצמם את עוגמת הנפש ואת התיקונים.


מה נעשה בביקורת מבנים

ביקורת מבנים היא רשימה של בדיקות מקצועיות למבנה ותפקידה לעמוד על טיבו. בדיקות אלו כוללות גם את המושג: בדק בית והנו מושג חופף לו. בדיקות אלה נעשות על מנת לאתר אי התאמות לתקן, ליקויי בנייה הדורשים טיפול מיידי וכיוצא בזה.

אם קניתם דירה חדשה מקבלן או אתם מעוניינים לבדוק דירה יד שנייה או אפילו בדירתכם יש ליקויי בנייה שאותם אתם מעוניינים לבדוק יש להזמין בדק בית מאיש מקצוע שמתמחה בתהליך ביקורת מבנים - והוא זה שיספק לכם אבחנה מקפת ומקצועית על הנכס.

כאשר אנו נדרשים לביקורת מבנים אנו נבצע מספר רב של מבחנים הנדסיים אשר מטרתם היא בדיקה של כל פריט תכנוני והנדסאי בנכס. בדיקה זו נעשית בחלקה בצורה ויזואלית, איש המקצוע בוחן את המבנה וסורק אותו ובמידת הצורך משתמש במכשירים אשר תפקידם לאתר מפגעים אשר סמויים מן העין כגון רטיבות, קרינה אלקטרומגנטית, כבלי חשמל שהונחו שלא בצורה נכונה, שלד הלוקה בחוסר חיזוקי הפלדה שלו וכו'.



מה כוללת מבנים

ביקורת מבנים כוללת בדיקה של הנכס לרבות כל החלקים והמערכות בו. אנו נבדוק את מצב הקירות, שלד הבניין, המרצפות, הקירות, חלונות, גג של הנכס, איכות הבנייה, איכות הצביעה וכמובן בדיקה מקיפה ונרחבת של מערכת החשמל והאינסטלציה. מעבר לכך הבדיקה גם עומדת על מצבו הכללי של המבנה, מאתרת בעיות תרמיות ואקוסטיות, ריצוף, גג, טיח בקירות ועוד.

בדיקות אלו יבוצעו על ידי הנדסאי בניין אדריכל או מהנדס בניין. על אנשי מקצוע אלה גם מוטל לקבוע האם ניתן לתקן את הליקויים, כיצד יש לתקנן ומה העלויות הכרוכות בכך.

באופן כללי שירותי ביקורת מבנים יכללו את בדיקת המסמכים של המבנה, את מצבם הכללי של התשתיות, ויתנו ביקורת כללית על המבנה לרבות חישוב עומסים ואיתור מפגעים בטיחותיים וליווי משפטי בעניין ההליכים המשפטי שניתן לפתוח בהם במידת הצורך.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

בניית מרחב מוגן דירתי להגברת הביטחון שלכם

חברת אינהאוס מספקת שירותי בנייה למרחב מוגן דירתי וכן הוספת מרחב מוגן דירתי לבתים פרטיים על פי הנחיות פיקוד העורף. חברת אינהאוס מבצעת בניית ממדים ברמת גימור גבוהה. בניית מרחב מוגן דירתי - בניית ממד

תכנון אדריכלי לבתים ודירות

תכנון אדריכלי נדרש במגוון רחב של מצבים. התוצאות הרצויות והמספקות הן תוצר של כמה וכמה מדדים. כאן נסביר מתי נדרש תכנון אדריכלי ומדוע תכנון אדריכלי מצריך גם לא מעט יכולת תמרון בין אישית. תכנון אדריכלי –

חשיבות הסינרגיה בין קבלני שיפוץ בחיפה לאדריכלים בצפון

אחד הנושאים המורכבים ביותר בתחום חללי הפנים והעיצוב שלהם מתבטא בעבודה המשותפת של הקבלנים ושל בעלי מקצוע. חשוב מאוד לסנכרן בין אנשי המקצוע, בעיקר כאשר העבודה שלהם משלימה אחת את השנייה. פרק זה ידון על ח

bottom of page